Ludantia

A cidade na que hoxe desenvolvemos o noso día a día é o resltado dunha evolución de séculos dende os primeiros agruupamentos humanos á procura de seguridade ou protección.

Nese percorrido, a aparición dos vehículos a motor ven provocando cambios substanciais na configuración tanto do territorio, como das cidades. Pouco a pouco, o tráfico rodado pasa a ser o elemento sobre o que se estrutura o espazo, apropiándose do ámbito antes ocupado polos peóns. Os espazos públicos deixan de ser seguros, o ruído e a contaminación enchen os barrios…

Durante décadas, a sociedade aceptou ese deterioro como xusto pago polo uso e disfrute do automóbil, ata que os datos sobre cambio climático comenzan a estimular o pulo das enerxías ‘limpas’, e algunhas cidades dan pasos cara á recuperación dos espazos para os peóns.

E Pontevedra logra eliminar as mortes por atropelo; o seu modelo de cidade recibe recoñecementos dende todo o mundo, converténdose en referente dun novo urbanismo; senlleiras figuras da educación como Francesco Tonucci avalan os logros dunha vila na que os nenos reconquistan a rúa.

E, agora sí, chega o momento de reflexionar sobre o futuro do conseguido para non morrer de éxito.

Ludantia é unlha iniciativa que xurde a partires da I Bienal Internacional de Educación en arquitectura para a infancia e a xuventude, co obxectivo de experimentar, debatir, difundir e compartir proxectos educativos arredor do espazo (doméstico, urban, natural…), coa infancia e a xuventude como protagonistas. Entre o 10 de maio e o 17 de xuño, o Pazo da Cultura pontevedrés acolle relatorios, exposicións, ou proxectos educativos que axudarán a contextualizar o que está a suceder na vila do Lérez ao respecto das iniciativas doutros lugares do mundo. Así mesmo, haberá obradoiros e xogos pensados para que a rapazada participe aportando o seu punto de vista, sempre baixo un enfoque lúdico. E se educalos é importante, non o é menos a formación dos formadores, que ten tamén o seu lugar no que aprender a mellorar as habilidades educativas.

Todo vantaxes? Quizáis non, e -de feito- existe unha corrente minoritaria de oposición que dende a primeira peonalización redúcese cada ano en proporción inversa aos recoñecementos internacionais recibidos. Que Pontevedra continúe a ser un lugar habitable no que os vehículos ocupen un lugar secundario e @s nen@s ocupen as rúas, dependerá de moitos factores externos, pero, dende logo, o seu exemplo evidencia que a administración local ten capacidade de actuación na mellora da contorna das persoas. Só é necesario ter vontade; o resto é futuro.

Máis información: Ludantia, Facebook Ludantia, Pontevedra Viva


La ciudad en la que hoy desarrollamos nuestro día a día es el resltado de una evolución de siglos desde los primeros agruupamientos humanos buscando seguridad o protección.

En ese recorrido, la aparición de los vehículos a motor ven provocando cambios sustanciales en la configuración tanto del territorio, como de las ciudades. Poco a poco, el tráfico rodado pasa a ser el elemento sobre lo que se estructura el espacio, apropiándose del ámbito antes ocupado por los peones. Los espacios públicos dejan de ser seguros, el ruido y la contaminación llenan los barrios…

Durante décadas, la sociedad aceptó ese deterioro como justo pago por el uso y disfrute del automóvil, hasta que los datos sobre cambio climático comenzan a estimular el impulso de las energías ‘limpias’, y algunas ciudades dan pasos hacia la recuperación de los espacios para los peatones. Y Pontevedra logra eliminar las muertes por atropello; su modelo de ciudad recibe reconocimientos desde todo el mundo, convirtiéndose en referente de un nuevo urbanismo; singulares figuras de la educación como Francesco Tonucci avalan los logros de una villa en la que los niños reconquistan la calle.

Y, ahora sí, llega el momento de reflexionar sobre el futuro del conseguido para no morir de éxito.

Ludantia es unlha iniciativa que surge a partir de la I Bienal Internacional de Educación en arquitectura para la infancia y la juventud, con el objetivo de experimentar, debatir, difundir y compartir proyectos educativos alrededor del espacio (doméstico, urban, natural…), con la infancia y la juventud como protagonistas. Entre el 10 de mayo y el 17 de junio, el Pazo de la Cultura pontevedrés acoge ponencias, exposiciones, o proyectos educativos que ayudarán a contextualizar lo que está sucediendo en la villa del Lérez con respeto a las iniciativas en otros lugares del mundo. Asimismo, habrá talleres y juegos pensados para que la rapazada participe aportando su punto de vista, siempre bajo un enfoque lúdico. Y si educarlos es importante, no lo es menos la formación de los formadores, que tiene también su lugar en el que aprender a mejorar habilidades educativas.

¿Todo ventajas? Quizás no, y -de hecho- existe una corriente minoritaria de oposición que desde la primera peatonalización se reduce cada año en proporción inversa a los reconocimientos internacionales recibidos.

Que Pontevedra continúe siendo un lugar habitable en el que los vehículos ocupen un lugar secundario y l@s niñ@s ocupen las calles, dependerá de muchos factores externos, pero, desde luego, su ejemplo evidencia que la administración local tiene capacidad de actuación en la mejora del entorno de las personas. Sólo es necesario tener voluntad; el resto es futuro.

Máis información: Ludantia, Facebook Ludantia, Pontevedra Viva

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