Espazo… público?

Coñecemos o territorio que haitamos? Cómo se lle dá forma aun barrio? Gústanos o lugar no que transcorre a nosa vida?
Cuestións que, ao pouco de seren formuladas, poñen de manifesto o descoñecemento da maioría de nós sobre algo transcendental como é a xestión do territorio que habitamos.
Dito así semella algo un tanto abstracto, que non infúe directamente na nosa rutina cotián; sen embargo, afondando un pouco, atopamos que sí afecta -e moito- xa que desa xestión nacerán conceptos com o urbanismo; á súa vez, esta disciplina vencellada á arquitectura é a ferramenta que a Administración emprega para conformaren non só as cidades, máis tamén as aldeas de hoxe/barrios de mañan que habitamos.
A construcción sería o derradeiro paso nesa cadea que, pouco a pouco, vai modificando a nosa paisaxe (urbana ou rural).
Polo tanto, se a xestión do territorio é responsabilidade da administración pública, e a construcción, da iniciativa privada, cándo intervimos como sociedade no resultado?
Efectivamente, a resposta adoita ser nunca; e con probabilidade, a falla de educación da sociedade teña algo que ver.
Vivimos onde nacemos, onde traballamos, onde podemos… pero non temos poder de decisión sobre cómo se configurará o noso espazo vital, aceptando como sociedade o ámbito no que desenvolvermos coma individuos sen cuestionalo.
Daí que sexan benvidas as iniciativas que contribúan a paliar o déficit que o noso sistema educativo padece sobre esta cuestión… aínda que leven en marcha 17 anos!
Estamos a falar do Proxecto Terra, desenvolvido polo Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia, e elaborado por profesores para profesores.
O obxectivo é introducir ao alumnado na cultura do coñecemento do territorio mediante material didáctico de balde facilitado aos centros educativos, que só precisa da complicidade do profesorado nos ciclos de educación infantil, primaria e secundaria.
Por se a súa lonxevidade non fora suficiente, diversos premios e recoñecementos avalan os resultados nas aulas traballando pola integración no curriculum de materias formadoras no relativo á contorna que habitamos.
Como sucede coa educación, a inercia desta aprendizaxe debería sguir a dar froito nas vindeiras xeneracións, abrindo paso a unha sociedade responsable e participativa naquelas decisións que afectan á configuración do espazo público.
E a ti, gústache a túa cidade?


¿Conocemos el territorio que haitamos? ¿Cómo se le da forma aun barrio? ¿Nos gusta el lugar en el que transcurre nuestra vida?
Cuestiones que, al poco de ser formuladas, ponen de manifiesto el desconocimiento de la mayoría de nosotros sobre algo trascendental como es la gestión del territorio que habitamos.
Dicho así parece algo un tanto abstracto, que no influye directamente en nuestra rutina cotidiana; sin embargo, ahondando un poco, encontramos que sí afecta -y mucho- ya que de esa gestión nacerán conceptos como el urbanismo; a su vez, esta disciplina vinculada a la arquitectura es la herramienta que la Administración emplea para conformar no sólo las ciudades, sino también las aldeas de hoy/barrios de mañan que habitamos.
La construcción sería el último paso en esa cadena que, poco a poco, va modificando nuestro paisaje (urbano o rural).
Por lo tanto, si la gestión del territorio es responsabilidad de la administración pública, y la construcción de la iniciativa privada, ¿cuándo intervenimos como sociedad en el resultado?
Efectivamente, la respuesta suele ser nunca; y con probabilidad, la falta de educación de la sociedad tenga algo que ver.
Vivimos donde nacemos, donde trabajamos, donde podemos… pero no tenemos poder de decisión sobre cómo se configurará nuestro espacio vital, aceptando como sociedad el ámbito en el que nos desarrollaremos como individuos sin cuestionarlo.
De ahí que sean bienvenidas las iniciativas que contribuyan a paliar el déficit que nuestro sistema educativo padece sobre esta cuestión… aunque lleven en marcha ¡17 años!
Estamos hablando del Proxecto Terra, desarrollado por el Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia, y elaborado por profesores para profesores.
El objetivo es introducir al alumnado en la cultura del conocimiento del territorio mediante material didáctico gratuito facilitado a los centros educativos, que sólo necesita de la complicidad del profesorado en los ciclos de educación infantil, primaria y secundaria.
Por si su longevidad no fuese suficiente, diversos premios y reconocimientos avalan los resultados en las aulas trabajando por la integración en el curriculum de materias formadoras en lo relativo al entorno que habitamos.
Como sucede con la educación, la inercia de este aprendizaje debería sguir dando fruto en las próximas generaciones, abriendo paso la una sociedad responsable y participativa en aquellas decisiones que afectan a la configuración del espacio público.
Y a ti, te gusta tu ciudad?

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