Ben Común

Nalgunha ocasión xa falamos sobre a especialización na aprendizaxe cara á que o noso sistema educativo semella camiñar, empuxado pola demanda do mercado laboral de man de obra formada con base tecnolóxica, ao tempo que as humanidades perden peso como valor educacional.

Nun contexto socioeconómico coma o actual, no que a persoa sirve ao sistema en tanto que traballador-consumidor e edúcaselle para a devandita función, e no que quizáis os valores do individual priman sobre os do colectivo, a UNESCO percibe avances nos movementos de solidariedade, aínda que tamén recoñece que a educación é un ben público baixo presión.

Sen embargo, é precisamente a partires das situacións de desigualdade social (que o sistema non xestiona adecuadamente) que xurden alternativas.

O caso do Ben Común, se ben non é novo, sí contén aspectos que paga a pena coñecer, xa que podería aportar ferramentas de mellora no social dende a educación.

Aínda que a expresión ‘ben común’ deu lugar a moi diversas acepcións, poderiamos sintetizalas na que a define como aquel ben material ou inmaterial que corresponde a todas as persoas integrantes dunha comunidade.

Xa vos decatades, á vista desta sinxela definición, da dificultade da aplicación ao noso día a día dunha filosofía que, en principio, entraría en conflicto co sistema social actual auspiciado polo liberalismo económico, xa que, ademáis, a educación é un negocio moi rentable.

Pero a necesidade de defender unha educación independente está a propiciar que cada vez máis voces reclamen a aplicación de valores éticos no sistema educativo, aportando ademáis alternativas integradoras mesmo no aspecto económico, o que contribuiría a  afianzar os alicerces dunha sociedade máis xusta, xa que permitiría reducir, ou mesmo eliminar, a desigualdade xenerada polo sistema capitalista.


En alguna ocasión ya hemos hablado de la especialización en el aprendizaje hacia la que nuestro sistema educativo parece caminar, empujado por la demanda del mercado laboral de mano de obra formada con base tecnológica, al tiempo que las humanidades pierden peso como valor educacional.

En un contexto socioeconómico como el actual, en el que la persona sirve al sistema en tanto que trabajador-consumidor y se le educa para dicha función, y en el que quizás los valores individuales priman sobre los colectivos, la UNESCO percibe avances en los movimientos de solidaridad, aunque también reconoce que la educación es un bien público bajo presión.

Sin embargo, es precisamente a partir de las situaciones de desigualdad social (que el sistema no gestiona adecuadamente) que surgen alternativas.

El caso del Bien Común, si bien no es nuevo, sí contiene aspectos que merece la pena conocer, ya que podría aportar herramientas de mejora en lo social desde la educación.

Aunque la expresión ‘bien común’ ha dado lugar a muy diversas acepciones, podríamos sintetizarlas en la que la define como aquel bien material o inmaterial que corresponde a todas las personas integrantes de una comunidad.

Ya os dais cuenta, a la vista de esta sencilla definición, de la dificultad de la aplicación a nuestro día a día de una filosofía que, en principio, entraría en conflicto con el sistema social actual auspiciado por el liberalismo económico, ya que, además, la educación es un negocio muy rentable.

Pero la necesidad de defender una educación independiente está propiciando que cada vez más voces reclamen la aplicación de valores éticos en el sistema educativo, aportando además alternativas integradoras incluso en el aspecto económico, lo que contribuiría a afianzar los pilares de una sociedad más justa, ya que permitiría reducir, o eliminar, la desigualdad generada por el sistema capitalista.

Imaxe: Pixabay

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