Hai alguén aí?

Podería ser a pregunta que se farían, quizáis, os textos publicados pensando nun posible público lector -cada vez menos probable- á vista do ‘Informe 2017 A lectura en España‘ difundido pola Federación de Gremios de Editores de España.

Unha vez máis, ás conclusións a extraer dos datos concretos alí aportados poderían ser diversas (non esquecendo que está elaborado polos vendedores de libros que son parte interesada), non embargantes, sí resulta evidente o descenso no número de librarías abertas ao público no noso país dende o inicio da crise.

Se consideramos ese dato como indicador da falta de interese da poboación polos textos impresos, poderiamos aventurar un escuro futuro sen libros… aínda que convén reflexionar para non caer na aceptación de tópicos xa coñecidos como a procura de responsables, etc., e non rematariamos nunca.

A idea que pode resultar interesante salientar a partires do devandito informe é que a sociedade está a mudar o seu xeito de acceder ao coñecemento; é dicir, se ata hai ben pouco eran os libros a porta de acceso a él, a inmersión no dixital conduce xa á rapazada dende ben cedo por vieiros radicalmente distintos para á súa educación aos que a xeneración anterior percorreu. E comenza a amosar resultados de difícil interpretación aínda, xa que -como cada vez que algún gran cambio chega- ten lugar un período de transición que estaríamos a atravesar.

Ata que os resultados relativos ao froito da educación nas primeiras xeneracións completamente dixitais sexan cuantificables, conviviremos coa incerteza dun futuro descoñecido na contorna do coñecemento.

Esa obviedade é a pedra a saltar antes de que o medo ao cambio paralice a aceptación do inevitable, que neste caso promete achegarnos ferramentas con enormes posibilidades no eido da educación.

Xa nada será igual; como sempre… e así debe seguir sendo.


Podría ser la pregunta que se harían, quizás, los textos publicados pensando en un posible público lector -cada vez menos probable- a la vista del ‘Informe 2017 La lectura en España‘, difundido por la Federación de Gremios de Editores de España.

Una vez más, las conclusiones a extraer de los datos concretos allí aportados podrían ser diversas (no olvidando que está elaborado por los vendedores de libros que son parte interesada), sin embargo, sí resulta evidente el descenso en el número de librerías abiertas al público en nuestro país desde el inicio de la crisis.

Si consideramos ese dato como indicador de la falta de interés de la población por los textos impresos, podríamos aventurar un oscuro futuro sin libros… aunque conviene reflexionar para no caer en la aceptación de tópicos ya conocidos como la búsqueda de responsables, etc., y no acabaríamos nunca.

La idea que puede resultar interesante destacar a partir de dicho informe es que la sociedad está cambiando su manera de acceder al conocimiento; es decir, si hasta hace bien poco eran los libros la puerta de acceso a él, la inmersión en lo digital conduce ya a l@s crí@s desde bien temprano por caminos radicalmente distintos para su educación a los que la generación anterior recorrió. Y comienza a mostrar resultados de difícil interpretación aún, ya que -como cada vez que algún gran cambio llega- tiene lugar un período de transición que estaríamos atravesando.

Hasta que los resultados relativos al fruto de la educación en las primeras generaciones completamente digitales sean cuantificables, conviviremos con la incertidumbre de un futuro desconocido en el entorno del conocimiento.

Esa obviedad es la piedra a saltar antes de que el miedo al cambio paralice la aceptación de lo inevitable, que en este caso promete acercarnos herramientas con enormes posibilidades en el campo de la educación.

Ya nada será igual; como siempre… y así debe seguir siendo.

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