Constitución

Se discrepas, parabéns; se asumes como fundamental, parabéns; se és indiferente, parabéns.

Así de diversa pode ser a opinión da cidadanía sobre o texto constitucional aprobado polas Cortes o 31 de octubro de 1978 e refrendado nas urnas tal día coma hoxe daquel ano.

Como múltiples son tamén as alternativas que ao longo destas décadas teñense planteado na procura dunha adaptación daqueles aspectos menos acertados no momento da súa redacción. Porén, a tensión xenerada cando a palabra reforma agroma nas Cámaras converteuse xa en parte necesaria do debate nunca pechado e que provén dun texto intencionadamente aberto (ás veces ambiguo) a modificacións.

Será cada momento político e social o que unha e outra vez retorne a aquelas grandes verbas alí recollidas como garantes dos dereitos -e obrigas- cidadáns no noso diverso territorio nacional; e da talla dos gobernantes como representantes públicos fronte a cada un deses retos dependerá o futuro dimanante das novas verbas.

Pola garantía de que as diferentes visións que abrían este artigo poidan ser expresadas non como concesión, senón como dereito inmutable, hoxe é festa.

Parabéns.


Si discrepas, enhorabuena; si asumes como fundamental, enhorabuena; si eres indiferente, enhorabuena.

Así de diversa puede ser la opinión de la ciudadanía sobre el texto constitucional aprobado por las Cortes el 31 de octubre de 1978 y refrendado en las urnas tal día como hoy de aquel año.

Como múltiples son también las alternativas que a lo largo de estas décadas se han planteado en la búsqueda de una adaptación de aquellos aspectos menos acertados en el momento de su redacción. Sin embargo, la tensión generada cuando la palabra reforma brota en las Cámaras se ha convertido ya en parte necesaria del debate nunca cerrado y que proviene de un texto intencionadamente abierto (a veces ambiguo) a modificaciones.

Será cada momento político y social el que una y otra vez retorne a aquellas grandes palabras allí recogidas como garantía de los derechos -y deberes- ciudadanos en nuestro diverso territorio nacional; y de la talla de los gobernantes como representantes públicos frente a cada uno de esos retos dependerá el futuro dimanante de las nuevas palabras.

Por la garantía de que las diferentes visiones que abrían este artículo puedan ser expresadas no como concesión, sino como derecho inmutable, hoy es fiesta.

Enhorabuena.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Crea un sitio web ou un blogue de balde en WordPress.com.

Subir ↑

A %d blogueros les gusta esto: