Recursos Educativos Abertos (R.E.A.)

Debe o coñecemento difundirse exclusivamente previo pago?. Partindo desta sinxela pregunta, queremos neste artigo chamar a vosa atención sobre a necesidade de promover o acceso libre aos contidos educativos.

Se históricamente o vehículo de transmisión educativa e cultural foi o libro impreso, a aparición das tecnoloxías dixitais supuxo un revulsivo que cada día consolida o seu papel vertebrador a prol da difusión do coñecemento.

Sen embargo, como xa sucedera coa industria do libro, a crecente mercantilización de Internet e os seus contidos augura un futuro semellante á difusión do coñecemento por esta vía, é dicir, pago por acceso.

Aínda así, existen alternativas en constante evolución que permiten unha certa esperanza para os defensores do acceso libre aos contidos educativos considerados imprescindibles para que a Humanidade continúe avanzando cara a un mundo mellor.

Unha desas alternativas son os Recursos Educativos Abertos (R.E.A.) que a UNESCO define como “materiais de ensino, aprendizaxe ou investigación que se atopan no dominio público ou que foron publicados cunha licencia de propiedade intelectual que permite a súa utilización, adaptación e distribución gratuitas”.

E para que poidades completar esta introducción, eiquí tendes algúns enlaces:

UNESCO

http://www.unesco.org/new/es/communication-and-information/access-to-knowledge/open-educational-resources/

Sergio Luján Mora (Universidad de Alicante) http://desarrolloweb.dlsi.ua.es/cursos/2012/que-son-los-moocs/videos#recursos-educativos-abiertos

Wikipedia https://es.m.wikipedia.org/wiki/Recursos_educativos_abiertos

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¿Debe el conocimiento difundirse exclusivamente previo pago?. Partiendo de esta sencilla pregunta, queremos en este artículo llamar vuestra atención sobre la necesidad de promover el acceso libre a los contenidos educativos.

Si históricamente el vehículo de transmisión educativa y cultural fue el libro impreso, la aparición de las tecnologías digitales supuso un revulsivo que cada día consolida su papel vertebrador a favor de la difusión del conocimiento.

Sin embargo, como ya sucediera con la industria del libro, la creciente mercantilización de Internet y sus contenidos augura un futuro semejante á la difusión del conocimiento por esta vía, es decir, pago por acceso.

Aún así, existen alternativas en constante evolución que permiten una cierta esperanza para los defensores del acceso libre a los contenidos educativos considerados imprescindibles para que la Humanidad continúe avanzando hacia un mundo mejor.

Una de esas alternativas son los Recursos Educativos Abertos (R.E.A.) que la UNESCO define como “materiales de enseñanza, aprendizaje o investigación que se encuentran en el dominio público o que han sido publicados con una licencia de propiedad intelectual que permite su utilización, adaptación y distribución gratuitas.”

Y para que podáis completar esta introducción, aquí tenéis algunos enlaces:

UNESCO

http://www.unesco.org/new/es/communication-and-information/access-to-knowledge/open-educational-resources/

Sergio Luján Mora (Universidad de Alicante) http://desarrolloweb.dlsi.ua.es/cursos/2012/que-son-los-moocs/videos#recursos-educativos-abiertos

Wikipedia https://es.m.wikipedia.org/wiki/Recursos_educativos_abiertos

 

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